Message
Transform business
together with fresh insights
together with fresh insights
We are a design consulting firm supporting transformation and growth for your business.
We work closely with you to address a wide range of business challenges, including digital transformation, improving CX (customer experience), entering new markets, and organizational growth. Together, we can help you build towards the future.
We work closely with you to address a wide range of business challenges, including digital transformation, improving CX (customer experience), entering new markets, and organizational growth. Together, we can help you build towards the future.
Service
mct offers a range of services which cover important issues facing companies today. We address your company's specific needs with problem-solving and support for long-term growth.
-
- Orgnizational Design
- Foster a structure and culture that enables CX management.
- Learn More
-
- CX Design
- Support from CX vision development and CX design to operational process creation.
- Learn More
-
- Global Growth
- Researching overseas markets and consumer insights to to support your business.
- Learn More
-
- Business Design
- Support new business development through possibility verification and idea generation.
- Learn More
-
- Design Insight
- Research and analyze customer insights in depth to help solve problems.
- Learn More
-
- Sustainable Management
- Branding and business creation based on sustainability.
- Learn More
-
- Futures Design
- Predicting the future by gaining insight into the faint signs that can be seen now.
- Learn More
Case Study
-
- NTTコミュニケーションズ様|CX人材・DX人材のための教育プログラムと「学習体験デザイン」
- 弊社mctがご支援したNTTコミュニケーションズ様の最新の人材育成プログラムについてです。CXやDXへの理解やデザイン思考の考え方をより多くの従業員へ効率よくインストールしていくためにどのような支援をしたかご紹介します。
-
- ライオン株式会社様|「ORAL FIT」のサービス開発にあたり、機会探索からMVP定義・検証までを伴走支援
- ライオン株式会社(以下、ライオン)が手掛けるお口のフィットネスサービス「ORAL FIT(オーラルフィット)」の開発にあたり、mctが機会探索や事業コンセプト開発などの支援を行いました。どのように「ORAL FIT」のコンセプトに辿り着いたのか?ライオンによる新たな事業創出ストーリーをご紹介します。
Insight Blog
-
-
2025.04.17
Series|サービスブランディング―(1) サービスの良さは伝わっていますか?
- サービスブランディングの重要性とその方法を解説し、顧客に選ばれるための3つの視点について紹介します。ブログの最後では「サービスブランディングガイドブック」を無料でダウンロードいただけます。
- ブランディング
-
-
-
2025.03.28
Blog|釣り具を通じて考える環境負荷とデザインの責任
- 今回のブログでは、「海に遺棄された釣り具が人間や環境に及ぼす影響」を切り口に、プロダクトのライフサイクル全体を意識したデザインの重要性に焦点を当て、その文脈の中で、mctが提案する「プロダクトジャーニーマップ」という考え方をご紹介します。
- ワークショップ
- サスティナビリティ
-
-
-
2025.03.25
Blog|人材育成プログラムDMNを過去写真で感じる
- こんにちは!DMN事務局です。2025年度から新しい「DMN(デザインマネジメント・ネットワーク)」が始まります。これまで文章でその内容をお伝えしてきましたが、今回は極力文字を使わず、写真だけでDMNをお伝えするという企画にチャレンジしてみます。ダイヤモンド社が1990年から開催していたDMN、2016年からmctが企画・運営に参画してはや7年。その歴史をどうぞ写真で一緒に振り返りましょう。
-
White Paper
-
新規ビジネス開発伴走支援メニュー
mctでは、新規事業開発チームに伴⾛する形で機会探索・初期アイデア開発から事業アイデアの仮説検証・ブラッシュアップをご⽀援しています。ぜひ、ご参考にしてください。
-
デザイン思考研修のポイント
mctがデザイン思考をテーマにした研修を行う際に気を付けていることやTIPSをまとめました。 「社内にデザイン思考を浸透させたい」「デザイン人材を育てたい」という課題をお持ちの方は、ぜひご参考ください。
-
オンライントレーニングを成功させる7つのポイント
オンラインでの研修はオフラインでの実施に比べて運営が難しいと感じられる方は多いと思います。 これまで数多くのオンライントレーニングを運営してきた経験から、オンライン研修・トレーニング実施の際に抑えておくべき7つのポイントをお伝えします。
-
会議のニューノーマル 会議の⽣産性を⾶躍的に向上させる10のアイデア
オンラインミーティングは、コロナパンデミック以降もスタンダードな会議スタイルとして定着しました。 これからも会議のニューノーマルとして行われるオンラインミーティングの生産性をさらに高めるには、どういう工夫が必要でしょうか? コロナパンデミック以前からフルリモートワークを取り入れているmctが取り入れている10のアイデアをお伝えします。