Message
Transform business
together with fresh insights
together with fresh insights
We are a design consulting firm supporting transformation and growth for your business.
We work closely with you to address a wide range of business challenges, including digital transformation, improving CX (customer experience), entering new markets, and organizational growth. Together, we can help you build towards the future.
We work closely with you to address a wide range of business challenges, including digital transformation, improving CX (customer experience), entering new markets, and organizational growth. Together, we can help you build towards the future.
Service
mct offers a range of services which cover important issues facing companies today. We address your company's specific needs with problem-solving and support for long-term growth.
-
- Orgnizational Design
- Foster a structure and culture that enables CX management.
- Learn More
-
- CX Design
- Support from CX vision development and CX design to operational process creation.
- Learn More
-
- Global Growth
- Researching overseas markets and consumer insights to to support your business.
- Learn More
-
- Business Design
- Support new business development through possibility verification and idea generation.
- Learn More
-
- Design Insight
- Research and analyze customer insights in depth to help solve problems.
- Learn More
-
- Sustainable Management
- Branding and business creation based on sustainability.
- Learn More
-
- Futures Design
- Predicting the future by gaining insight into the faint signs that can be seen now.
- Learn More
Case Study
-
- NTTコミュニケーションズ様|CX人材・DX人材のための教育プログラムと「学習体験デザイン」
- 弊社mctがご支援したNTTコミュニケーションズ様の最新の人材育成プログラムについてです。CXやDXへの理解やデザイン思考の考え方をより多くの従業員へ効率よくインストールしていくためにどのような支援をしたかご紹介します。
-
- ライオン株式会社様|「ORAL FIT」のサービス開発にあたり、機会探索からMVP定義・検証までを伴走支援
- ライオン株式会社(以下、ライオン)が手掛けるお口のフィットネスサービス「ORAL FIT(オーラルフィット)」の開発にあたり、mctが機会探索や事業コンセプト開発などの支援を行いました。どのように「ORAL FIT」のコンセプトに辿り着いたのか?ライオンによる新たな事業創出ストーリーをご紹介します。
Insight Blog
-
-
2024.12.10
Blog | 未来志向の戦略を構築する鍵:2~3月開催の国際イベント紹介
- 未来志向のビジネス戦略を構築するための注目国際イベントをご紹介。 これまでのブログでご紹介したカンファレンス・イベントの中で2025年2月~3月に開催予定のカンファレンスをピックアップしています。
- futuredesign
- signal
-
-
-
2024.11.11
Blog | 現地で感じた未来のシグナル 海外イベント ⑩ミラノデザインウィーク
- 未来の兆しを捉えるためのオススメ海外カンファレンス情報をお届け。 今回は2025年4月に開催予定のミラノデザインウィークについて、2023年ミラノデザインウィークに参加した際に入手したシグナル情報とともに、ご紹介します。 現地でしか知り得ることのできないシグナル(未来の兆し)を探しに行きましょう。
- futuredesign
- signal
-
-
-
2024.10.29
Blog|HAPPY CX Day! 2024 イベントレポート
- 毎年10月1日は、顧客を持つ企業にとって特別な日であることをご存知でしょうか? 実はこの日、カスタマーエクスペリエンス(CX)の重要性を祝う日=「CX DAY」なんです。今年10月1日(火)には、弊社東京オフィスで、「HAPPYCX DAY! 2024」を初めて開催しました。そのイベント当日の様子をお届けします!
- CX・顧客経験
- 組織デザイン
- CX4DX
- CXマネジメント
-
White Paper
-
新規ビジネス開発伴走支援メニュー
mctでは、新規事業開発チームに伴⾛する形で機会探索・初期アイデア開発から事業アイデアの仮説検証・ブラッシュアップをご⽀援しています。ぜひ、ご参考にしてください。
-
デザイン思考研修のポイント
mctがデザイン思考をテーマにした研修を行う際に気を付けていることやTIPSをまとめました。 「社内にデザイン思考を浸透させたい」「デザイン人材を育てたい」という課題をお持ちの方は、ぜひご参考ください。
-
オンライントレーニングを成功させる7つのポイント
オンラインでの研修はオフラインでの実施に比べて運営が難しいと感じられる方は多いと思います。 これまで数多くのオンライントレーニングを運営してきた経験から、オンライン研修・トレーニング実施の際に抑えておくべき7つのポイントをお伝えします。
-
会議のニューノーマル 会議の⽣産性を⾶躍的に向上させる10のアイデア
オンラインミーティングは、コロナパンデミック以降もスタンダードな会議スタイルとして定着しました。 これからも会議のニューノーマルとして行われるオンラインミーティングの生産性をさらに高めるには、どういう工夫が必要でしょうか? コロナパンデミック以前からフルリモートワークを取り入れているmctが取り入れている10のアイデアをお伝えします。